BUNTU!!!

Jika kepada dalam keadaan buntu akan keliru, kita kadangkala sukar untuk mencari jalan keluar atau penyelesaian. Hati terasa seakan-akan dihimpit tekanan dan jika tidak dikawal, ia boleh mengganggu emosi. Namun, kita punya Allah. Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Berdoalah........kerana dengan doa, ia boleh mengubah nasib seseorang.

DOA JIKA DIRI BUNTU

"Ya Allah, aku mengakui kepada-Mu, lemahnya kekuatan diriku, sangat terbatasnya kecerdasanku dan kehinaanku diriku atas manusia, dengan rahmat Engkau Ya Allah Tuhan Pemelihara sekalian alam.

Engkaulah Tuhan Pemelihara sekalian orang-orang daif.
Engkaulah Tuhanku, kepada siapakah Engkau menyerahkan aku, kepada orang asing yang mengusir aku atau kepada musuh yang menguasai urusanku? Tetapi meskipun demikian aku redha asal saja Engkau tidak meurkai aku. Kemaafan-Mu lebih besar, dari dosaku, aku meminta dengan Nur Zatmu yang menerangi semua kegelapan, dan dengannya menjadi baik urusan dunia dan akhirat, semoga aku tidak tertimpa kemurkaan-Mu dan Azab-Mu.Pada-Mu sumber kerdhaan, sehingga Engkau redhai aku. Tidak ada daya dan kekuatan selain dengan kekuasaan Engkau."

amiin..ammiin ya Robbal 'alamin..=)
salam~

0 Response to "BUNTU!!!"

Post a Comment